17 januari 2013

De kleur van sneeuw

Bloggen.. het kwam er even niet van. Soms heb je dat. Dan hebben andere zaken hogere prioriteit. In mijn geval stond de zorg voor mijn ouders voorop. Voor je het weet ben je dan een paar maanden verder en zelfs een nieuw jaar ingegaan. Dat lijkt me een mooi moment om het schrijven weer op te pakken.

In januari en februari zal ik vaak bloggen over kleur. Maar eerst wil ik je een vraag stellen.

Kijk eens naar buiten. Er ligt er sneeuw, alles is wit. Maar is wit wel wit? Of heeft de sneeuw wel degelijk kleur? Kijk eens hoe het licht op de sneeuw valt. Sneeuw die beschenen wordt door zonlicht heeft een andere kleur, dan sneeuw die in de schaduw ligt.

Voor ik je meer vertel wil ik graag dat je naar buiten gaat. Kijk en ontdek zelf: welke kleuren heeft de sneeuw?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten