20 augustus 2010

'Het betere jutwerk'
De Zomerzwerfbeleving van Hennie

“Pak het materiaal dat je tegenkomt en kijk ook naar verbindingsspullen, die heb je straks nodig. Ik zie je over 30 minuten weer”.

"Ik krijg een tas en die is extra extra large. Maar in plaats van in een winkelstraat, loop ik aan de voet van peilers van een groot viaduct. Naast mij een kabbelende rivier, boven mij een snelweg. Met verkeer dat rijdt in een andere wereld.

Daar loop ik dan. Over het zand, tussen het hoge gras met mensenzooi. Ik ga dus troep shoppen. Hmmm. Nu ben ik een beetje kieskeurig en ik maak ik mijn handen niet graag vuil aan….. Ook zie ik anderen, al met volle tassen. In mijn ogen dan.

Ik voel dus wat weerzin en hoor ook mijn gids Mieke. Want ik doe mee aan zomerzwerf, een creatief avontuur. “Pak de spullen die jou aanspreken”. Dat hoor ik graag. Ik struin verder in een niemandsland waar stiekeme dingen gebeuren. Mijn fantasie gaat werken, ik maak wat foto’s van reuzedistels met een miniatuurbrug als vage achtergrond en ongemerkt stop ik wat spullen in mijn tas.

Na een half uur loop ik naar de afgesproken plek met een behoorlijk lege tas. En ik zie de tassen van de anderen die best wel uitpuilen. In mijn ogen dan. Mieke vraagt mij materialen met elkaar te verbinden. Ik zit in het zand, onderzoek het woord ‘verbinden’, kijk naar de materialen, hun vorm en verschijning.

Eerst pak ik het gesmolten restant van een wegwerp-BBQ, een veer en een stuk prikkeldraad. Ik dacht aan genieten, verzachten, prikkelen. Maar wat bleef het een raar beeld, dat spul samen was bedacht en vergezocht.

Dan ga ik aan het werk met het andere spul. Het is niet veel, maar de materialen trekken me. Ik schik, buig en draai wat. De materialen verstrengelen, spannen en passen bij elkaar. Ik hoef niets met een touwtje aan elkaar te verbinden. Wat ik zie, is geen troep maar jutwerk dat ik graag in handen heb en van meerdere kanten bekijk."

Gastblog van Hennie Tibben
Deelnemer Zomerzwerf augustus 2010


Wie is Hennie Tibben?
Binnen haar bedrijf Tibbenwerkt helpt Hennie zelfstandige professionals om de leiding te nemen over hun eigen succes. Ik volgde bij haar het actieprogramma 'Je ideale werkweek'.
Door de juiste activiteiten in te zetten krijg je beter grip op je tijd en ga je doelgericht te werk.
"En onderweg krijg je vleugels, plezier en ervaar je rust en ruimte," belooft Hennie.

Mooi om te zien hoe Hennie ruimte voor zichzelf creëerde door mijn Zomerzwerf als onderdeel van haar persoonlijke ideale werkweek in te zetten. Elegant buigt zij haar creatieproces om naar stimulerende vragen aan haar eigen klanten. Vragen die ik graag doorspeel naar jou:

"- Welk materiaal heb jij al liggen? Je voorkeuren, talenten, typische eigenschappen, kennis, ervaring, favoriete activiteiten, ideale klanten.
- Welke brandende vragen stellen zij regelmatig aan jou? Welke problemen kun en wil jij graag oplossen?
- Wie of wat staat er eigenlijk al pal voor je neus?
- Wat kun jij oppakken, een beetje buigen en verder vormgeven?"

Wil jij ook een ideale werkweek?
Zwerf eens rond op de website van Tibbenwerkt en jut daar de materialen die jou van pas komen. Meld je ook aan voor Hennie's nieuwsbrief of een gratis teleseminar.

Of wil jij graag Zomerzwerven?
Je kunt kiezen uit drie verschillende workshops:
Experimenteel schilderen (16 en 17 juli)
Materiekunst van gevonden materialen (6 en 7 augustus)
Experimenteel tekenen (27 en 28 augustus)
Lees verder en download de workshopfolder en een inschrijfformulier
Meld je aan voor mijn gratis e-zine, dan houd ik je op de hoogte van mijn activiteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten